INFORMACJA OGÓLNA:
Szkolenie odbędzie się w godzinach 9:00 - 12:15 (4 godziny lekcyjne).
Szkolenie prowadzone będzie w formie on-line, tj. szkolenie transmitowane „na żywo” zaproszonym uczestnikom poprzez platformę Microsoft Teams. Dzień lub dwa dni przed szkoleniem uczestnik otrzymuje na podany w zgłoszeniu adres e-mail zaproszenie (link) do wydarzenia. Kilkanaście minut przed rozpoczęciem szkolenia uczestnik – za pomocą otrzymanego zaproszenia – klikając w podany link, loguje się do platformy wykorzystywanej do przeprowadzenia szkolenia.
Uczestnicy wraz z zaproszeniem na szkolenie otrzymają materiały w wersji elektronicznej. Materiały te będą także wyświetlane przez prowadzącego podczas szkolenia. Do udziału w szkoleniu będą potrzebować Państwo sprzętu z funkcją dźwięku (komputer, laptop, tablet itp.) oraz dostępu do Internetu.
Dla zapewnienia bezproblemowego przebiegu szkolenia, zalecamy korzystać z najaktualniejszych wersji przeglądarki Google Chrome, Firefox lub Opera.
PROGRAM:
Po zaledwie kilku miesiącach obowiązywania nowych zasad w zakresie ewidencji i deklaracji VAT konieczne stały się zmiany.
Nowe przepisy miały obowiązywać już od rozliczenia za kwiecień 2021 r., ale Ministerstwo Finansów przesunęło termin ich wprowadzenia.
Celem szkolenia jest przygotowanie firm oraz biur rachunkowych do wdrożenia nowych obowiązków, z zastrzeżeniem, że szczegółowe rozwiązania techniczne nieznacznie różnią się w zależności od koncepcji przyjętej przez dostawcę oprogramowania.
Zostaną także podsumowane dotychczasowe doświadczenia praktyczne w zakresie zmian obowiązujących od 1 października 2020 r.
- krótkie przypomnienie zasad ogólnych raportowania VAT
- wystawianie i ujmowanie faktur do paragonów oraz faktury uproszczone - z uwzględnieniem zmian w roku 2021 i objaśnień podatkowych MF
- sankcje za błędy – kary pieniężne z ustawy VAT oraz odpowiedzialność karna skarbowa, ustalenie osób odpowiedzialnych;
- plany odstąpienia od składania czynnego żalu w przypadku korygowania ewidencji
- terminy korygowania błędów
- zakres danych wykazywanych w deklaracji VAT
- dodatkowe informacje przekazywane w ewidencji VAT po stronie sprzedaży i zakupów (m.in. konieczność szczegółowej identyfikacji sprzedawanych towarów i usług oraz oznaczanie kodami dokumentów w ewidencji VAT) – z uwzględnieniem planowanych zmian.
DODATKOWE INFORMACJE:
WYKŁADOWCA: LESZEK LEWANDOWICZ - doradca podatkowy, w przeszłości zatrudniony w administracji podatkowej, obecnie prowadzi własną kancelarię doradztwa podatkowego; w SKwP pełni funkcję Sekretarza Zarządu Głównego w Warszawie oraz Sekretarza Oddziału Wielkopolskiego w Poznaniu, prowadzi zajęcia z podatków (VAT, podatki dochodowe, podatki majątkowe, podatki lokalne, procedury podatkowe), wieloletni wykładowca w Stowarzyszeniu Księgowych w Polsce.
OPŁATA:
230 zł od osoby
Należność prosimy kierować na nasze konto w PKO BP Gdańsk 29 1020 1811 0000 0002 0014 2349
Ważne
Rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić w formie pisemnej najpóźniej na 3 dni przed rozpoczęciem szkolenia. Rezygnacja w terminie późniejszym wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów szkolenia. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z konieczności dokonania opłaty za zgłoszony udział.