Miejsce:
online
Termin rozpoczęcia:
27.07.2020
Godzina rozpoczęcia kursu:
09:00
Typ:
Szkolenie
Tryb:
poniedziałek
Opłata:
240,- zł od osoby
228,- zł Cena po zniżce dla Członków
216,- zł Cena po zniżce na szkolenie dla kursantów i byłych kursantów, wykupujących szkolenie, w trakcie kursu długiego oraz w ciągu 1 roku od jego ukończenia
204,- zł Cena po zniżce na szkolenie dla kursantów i byłych kursantów, wykupujących szkolenie, w trakcie kursu długiego oraz w ciągu 1 roku od jego ukończenia i jednocześnie będących członkiem Stowarzyszenia Księgowych w Polsce Oddziału Okręgowego w Gdańsku

TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA

  • 27 lipca 2020 r. od godz. 09.00
  • szkolenie prowadzone jest w formule on-line, (tzw. webinar), poprzez platformę clickmeeting.com. Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.

WYKŁADOWCA

Marcin Otręba - Absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. W roku 2005 ukończył studia podyplomowe o specjalności Podatki. Posiada wieloletnie doświadczenie w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego. Specjalizuje się w zagadnieniach podatków pośrednich oraz procedurze podatkowej. Wieloletni pracownik Izby Skarbowej we Wrocławiu. Obecnie koordynator do spraw podatków w firmie, która należy do grona największych producentów kruszyw łamanych w Polsce. Autor wielu publikacji dla biuletynu VAT, wydawnictwa INFOR. Od 2010 roku związany jest z Wyższą Szkołą Bankową we Wrocławiu, w której prowadzi wykłady oraz szkolenia z zakresu podatków. Posiada status trenera z ramienia Centrum Edukacji Zawodowej Resortu Finansów w zakresie podatku od towarów i usług oraz ordynacji podatkowej.

PROGRAM

  1. Uregulowania ustawy dotyczące jednolitego pliku kontrolnego (JPK) po wprowadzeniu zmian:
  • Brak składania deklaracji VAT-7
  • Jeden dokument dotyczący deklaracji i ewidencji VAT;
  • Deklaracje, które pozostają, w tym Informacja podsumowująca;
  • Nowy wzór JPK_V7M dla rozliczeń miesięcznych;
  • Nowe zasady dla rozliczeń kwartalnych - druk JPK_V7K;
  • Przepisy przejściowe - obowiązywanie od kwietnia i od lipca 2020 r. - dla kogo?
  1. Problemy związane z nowym JPK:
  • Zasady dokonywania korekt JPK uregulowane w ustawie;
  • Korekta w ciągu 14 dni od daty zawiadomienia;
  • Kary za brak wysyłki JPK;
  • Kary za brak korekty w terminie lub brak informacji o braku korekty;
  • Korekty deklaracji dotyczących poprzednich okresów po zmianie;
  • Zwrot podatku VAT a korekta JPK - konsekwencje podatkowe.
  1. Nowy schemat JPK VAT - nowe istotne dane wprowadzane do rejestrów VAT i ujawniane w nowym druku JPK_V7M i JPK_V7K:
  • Kody towarów i usług - czego dotyczą;
  • Zasady wpisywania kodów;
  • Nowe oznaczenia dokumentów: faktur, raportów z kasy fiskalnej, dowodów wewnętrznych;
  • Obowiązek umieszczania oznaczeń dotyczących mechanizmu podzielonej płatności - zasady;
  • Transakcje pomiędzy podmiotami powiązanymi i ich oznaczanie w JPK;
  • Termin płatności - czy należy wpisywać?
  • Pozostałe istotne elementy JPK.
  1. Problemy praktyczne związane z nowymi danymi ujawnianymi w JPK_V7M i JPK_V7K:
  • W jaki sposób kwalifikować towary i usługi do odpowiednich kodów;
  • Kody a inne klasyfikacje np. PKWiU;
  • Kilka pozycji faktury zakupu z różnymi kodami - czy należy ewidencjonować fakturę po pozycjach?
  • Inne kod u kupującego i sprzedającego - konsekwencje podatkowe;
  • MPP - kiedy umieszczać?
  • Co w przypadku dobrowolnego zapisu na fakturze MPP - bez takiego obowiązku?
  • Zasady korygowania JPK w przypadku innych danych niż kwoty;
  • Noty korygujące a korekty JPK.
  1. Nowy wzór JPK_FA:
  • Dane na fakturze a dane w JPK_FA;
  • Obowiązujący schemat nr 3;
  • Różnice w poszczególnych schematach;
  • Zasady umieszczania MPP na fakturach i w JPK po zmianach;
  • Kody towarów i usług - czy obowiązkowe na fakturach?
  • Nieprecyzyjne nazwy towarów i usług na fakturach a dane w JPK;
  • Faktury korekty, duplikaty, faktury wewnętrzne a JPK;
  • Paragony z NIP a dane w JPK - czy to jest faktura?
  1. Założenia wysyłki JPK - Format JPK w przypadku:
  • ksiąg podatkowych i rachunkowych;
  • wyciągów bankowych;
  • magazynu i gospodarki magazynowej;
  • ewidencji zakupów i ewidencji sprzedaży dla podatku VAT;
  • faktur;
  • książki przychodów i rozchodów;
  • ewidencji przychodów.
  1. Problemy techniczne z funkcjonowaniem JPK:
  • Obowiązek dostosowania systemów księgowych do JPK;
  • Problemy techniczne związane z funkcjonowaniem JPK a możliwość wysyłki w innej formie dokumentów;
  • Kontrola podatkowa “standardowa” a drogą elektroniczną - różnice;
  • Żądania US wysyłki innych JPK oprócz ewidencji - zasady kontroli i czynności sprawdzających US w 2020 r.;
  • Problemy techniczne z wysyłką JPK - brak prawidłowego przekształcenia dokumentów, brak prawidłowej wysyłki JPK;
  • Brak UPO - konsekwencje praktyczne, w tym czy konieczny czynny żal?
  • Kontrole w zakresie wysyłki JPK różnych dokumentów - praktyczne aspekty.
  1. Nowe e-paragony:
  • Kasy on-line - zasady stosowania;
  • Przepisy przejściowe - kto kiedy ma obowiązek wymiany kasy fiskalnej?
  • Dane na paragonie a na e-paragonie;
  • Dane otrzymywane przez US;
  • Wysyłka e-paragonów w jakim formacie?
  • Problemy techniczne związane z wysyłką - uregulowania prawne;
  • Możliwość przekazywania na nośnikach pamięci paragonów - w jakich przypadkach?
  • Kontrole US w zakresie e-paragonów;
  • Korekta sprzedaży paragonowej - sposób wykazywania w przypadku e-paragonów.
  1. Pytania uczestników.

HARMONOGRAM

08:45 - 9:00 logowanie uczestników
9:00 -10:30 wykład
10:30 - 10:45 przerwa
10:45-12.15 wykład
12:15-12:30 przerwa
12.30 - 14.00 wykład

WYMAGANIA SPRZĘTOWE

Do wzięcia udziału w szkoleniu niezbędny jest komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy z obsługą dźwięku.

OPŁATA

  • 240 zł  od osoby

Cena obejmuje:

  • wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
  • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

materiały i zaświadczenie zostaną wysłane po szkoleniu na adres mailowy uczestnika.

INFORMACJE DODATKOWE

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest zgłoszenie się poprzez formularz online na stronie internetowej oraz dokonanie wpłaty na nasze  Konto PKO BP Gdańsk nr 29 1020 1811 0000 0002 0014 2349 do dnia poprzedzającego szkolenie. Jeżeli do dnia poprzedzającego szkolenie należność ureguluje zbyt mała ilość osób to szkolenie zostanie odwołane (informacja zostanie wysłana drogą mailową).

Rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić bezwzględnie w formie pisemnej (za pośrednictwem poczty mailowej) najpóźniej do dnia poprzedzającego szkolenie. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów szkolenia przez zgłaszającego w wysokości 100%. Nieuczestniczenie w szkoleniu nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności.

Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym.

Dane uczestnika szkolenia
Zniżka

Korzystam ze zniżki. Warunki udzielania zniżek

Dane drugiego uczestnika szkolenia
Zniżka

Korzystam ze zniżki. Warunki udzielania zniżek

Dane trzeciego uczestnika szkolenia
Zniżka

Korzystam ze zniżki. Warunki udzielania zniżek

Dane czwartego uczestnika szkolenia
Zniżka

Korzystam ze zniżki. Warunki udzielania zniżek

Dane piątego uczestnika szkolenia
Zniżka

Korzystam ze zniżki. Warunki udzielania zniżek

Dane szóstego uczestnika szkolenia
Zniżka

Korzystam ze zniżki. Warunki udzielania zniżek

Dane siódmego uczestnika szkolenia
Zniżka

Korzystam ze zniżki. Warunki udzielania zniżek

Dane ósmego uczestnika szkolenia
Zniżka

Korzystam ze zniżki. Warunki udzielania zniżek

Dane dziewiątego uczestnika szkolenia
Zniżka

Korzystam ze zniżki. Warunki udzielania zniżek

Dane dziesiątego uczestnika szkolenia
Zniżka

Korzystam ze zniżki. Warunki udzielania zniżek

Dane do faktury

Zobowiązanie uczestnika szkolenia

ul. Jaśkowa Dolina 93
80-286 Gdańsk

tel. 601-350-535
tel. 607-710-213

biuro@gdansk.skwp.pl

PKO BP Gdańsk 29 1020 1811 0000 0002 0014 2349