Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem Internetu przy użyciu portalu clickmeeting.pl
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie zgłoszenia i płatności (w przypadku płatności w dniu szkolenia wymagany jest mail z potwierdzeniem płatności).
Minimalne wymagania dotyczące sprzętu dla uczestników webinarium:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz
- 2 GB pamięci RAM
- System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, ChromeOS
- Aktualna wersja jednej z wybranych przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera.
- Połączenie internetowe o prędkości nie mniejszej niż: 2048 kbps (2 Mbps). Prędkość połączenia można zweryfikować pod adresem: https://www.speedtest.pl/
Rozpoczęcie: godzina 09:30
Wymiar godzin: 6 godzin lekcyjnych
Cel szkolenia, wymagania wstępne i organizacja procesu dydaktycznego:
Adresaci: pracownicy biur rachunkowych, młodsi księgowi oraz wszystkie osoby, które chcą kompleksowo od podstaw poznać zasady funkcjonowania CIT lub pogłębić wiedzę i umiejętności z zakresu objętego niniejszym programem nauczania.
Celem szkolenia jest poszerzenie kwalifikacji zawodowych w zagadnieniach objętych tematyką szkolenia. Słuchaczami szkolenia mogą być osoby posiadające co najmniej wykształcenie średnie, uznające potrzebę ustawicznego doskonalenia zawodowego przez cały okres pracy zawodowej oraz rozumiejące istotę i znaczenie przestrzegania norm i zasad etycznych w pracy. Czas szkolenia kursu wynosi 12 godzin lekcyjnych w tym konsultacje indywidualne ze słuchaczami kursu.
Zakres tematyczny:
- Reklama, reprezentacja, wydatki mieszane – jak skutecznie poradzić sobie z aspektem przychodu w PIT, kosztów podatkowych w CIT i odliczenia na gruncie VAT?
- Czy prezenty dla pracowników i kontrahentów mogą być darowizną?
- Świąteczne wydatki związane z kontrahentami (kartki, paczki prezentowe, upominki, alkohol, słodycze, imprezy podsumowujące rok) – skutki podatkowe.
- Wydatki z okazji Świąt adresowane do pracowników (paczki świąteczne, bony do marketu, karty przedpłacone, wigilie pracownicze, ZFŚS, zmiana limitu zwolnień)
- Wydatki świąteczne podatników ECIT (CIT estoński).
- Koszty uzyskania przychodów dotyczące reklamy na przełomie roku.
- Ulga na wydatki służące zwiększeniu przychodu ze sprzedaży produktów – 1 milion zł odliczany dodatkowo od dochodu z tytułu wydatków na reklamę – jak bezpiecznie rozliczyć ją za 2025 r.?
- Projekt objaśnień Ministerstwa Finansów dotyczący stosowania ulgi z 2023 r.
- Udział w targach, delegacje, wyżywienie
- Reklama w mediach, eventy, konferencje, ulotki broszury,
- Koszty pracowników przygotowujących ofertę dla klientów
- Koszty budowy strony internetowej, jej aktualizacja, zdjęcia, usługi zewnętrzne
- Ulga na wspieranie sportu i kultury w rozliczeniu 2025 r. – odliczenie 50 % wydatków.
- Jak bezpiecznie skorzystać z ulgi na sport?
- Sponsoring właściwy czy darowizna?
- Obowiązki dokumentacyjne
- Współpraca z instytucjami kultury
- Jak rozróżnić reklamę od reprezentacji dla celów podatkowych?
- 3 skutki podatkowe kompleksowo (w VAT, CIT, PIT)
- Korzystne stanowisko MF w sprawie posiłków z kontrahentami – jak zastosować je w praktyce?
- Wydatki na reklamę (np. prasa, radio, TV, internet, Facebook, Google, Instagram, Linkedin, serwisy społecznościowe, eventy, pikniki, dni otwarte, marketing wiralowy, Youtube, influencerzy, celebryci itp.) – w jaki sposób dokumentować te wydatki dla celów kosztowych?
- Gadżety reklamowe dla kontrahentów (np. pendrivy, kaledarze, długopisy, kubki, ale też droższe „ryzykowne” upominki) – skutki podatkowe przekazania.
- Konferencje i szkolenia produktowe, w tym połączone z wycieczkami – jak bezpiecznie je udokumentować?
- Organizowanie imprez artystycznych i sportowo rekreacyjnych dla kontrahentów.
- Udział w targach i konferencjach itp. – zasady rozliczeń podatkowych.
- Jubileusze i pikniki firmowe oraz imprezy integracyjne – wszystkie skutki podatkowe.
- Sponsoring w działalności przedsiębiorstwa (sport, działalność charytatywna, darowizny)
- Konkursy z nagrodami – jakie obowiązki ciążą na organizatorze (przykłady regulaminów konkursów, obowiązki płatnika, opodatkowanie nagród)
- Istota regulaminu sprzedaży premiowej – jak go napisać, by podatkowo było bezpiecznie?
- Nieodpłatne świadczenia na rzecz kontrahentów a ryzyko reprezentacji.
- Reklama w internecie a podatek u źródła (WHT) – jakie certyfikaty rezydencji potrzebujemy od firm Facebook, Meta, Tik-Tok, Google, Linkedin, Microsoft i nasze ewentualne obowiązki (CIT-10Z, IFT-2R)
- Dokumentowanie wydatków na reklamę – rola podkładek, zdjęć, PDF-ów.
Pytania i odpowiedzi.
Proces kształcenia na szkoleniu oparty jest o: zajęcia wykładowo-seminaryjne z ćwiczeniami praktycznymi, (studia przypadków i ich analiza, angażowanie uczestników do wymiany spostrzeżeń i wniosków), stosowanie nowatorskich metod i technik nauczania, skoncentrowanych na kształtowaniu praktycznych umiejętności rozwiązywania problemów oraz naukę własną słuchacza.
Efekty kształcenia
- Wiedza: Pozyskanie i doskonalenie wiedzy w zakresie objętym programem kursu
- Umiejętności: Kształtowanie umiejętności czytania tekstu prawnego ze zrozumieniem
- Kompetencje społeczne: Wykonywanie pracy zgodnie z zasadami etyki zawodowej
Po zakończeniu kursu słuchacz:
- Definiuje podstawowe pojęcia wynikające z programu kursu
- Wymienia źródła prawa dla omawianej tematyki
- Prawidłowo interpretuje przepisy prawa dotyczące tematyki szkolenia
- Wymienia i rozumie obowiązujące zasady etyki zawodowej
Warunki zaliczenia szkolenia
Formą zaliczenia kursu jest obecność na zajęciach szkoleniowych. Po zaliczeniu kursu słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu na podstawie § 23 ust. 4 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 2175).
Informacja o kadrze
Lech Janicki: prawnik, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego. Od 16 lat zajmuje się problematyką podatkową i prawną. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu ogólnego prawa podatkowego oraz podatków bezpośrednich. Autor i współautor publikacji oraz komentarzy z zakresu prawa podatkowego oraz prawa pracy na łamach m.in. Rzeczpospolitej i Gazety Prawnej, ekspert podatkowy w mediach (m.in. TVN CNBC) oraz licznych portali branżowych, doświadczony wykładowca szkoleń z zakresu prawa podatkowego.
Opłata:
- 330 zł od osoby
Informacje dotyczące udziału w szkoleniu:
- Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest pisemne zgłoszenie (przycisk ZAPISZ SIĘ) oraz dokonanie wpłaty najpóźniej na 3 dni przed terminem szkolenia.
- Należność za udział w szkoleniu prosimy wpłacać na rachunek bankowy Oddziału Okręgowego SKwP w Gdańsku PKO BP Gdańsk 29 1020 1811 0000 0002 0014 2349
- Rezygnacja za udział w szkoleniu wymagana bezwzględna forma pisemna za pośrednictwem poczty mailowej najpóźniej na 3 dni przed szkoleniem.
- Wymagania techniczne: komputer z kamerą i głośnikiem, dostęp do Internetu ( przeglądarka Chrome lub Edge)
- Realizacja szkolenia jest uzależniona od zainteresowania powyższą tematyką.
Szkolenie współorganizowane z Odziałem Okręgowym w Krakowie.
27.06.2025 | ONLINE |
|
Zapisz się |