Szkolenie: "Nowości dla przedsiębiorcy w 2025 r. – PIT kasowy i inne zmiany"
Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem internetu przy użyciu portalu ClickMeeting.pl
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie płatności na dzień roboczy przed szkoleniem (w przypadku płatności w dniu szkolenia wymagany jest mail z potwierdzeniem płatności).
Minimalne wymagania dotyczące sprzętu dla uczestników:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz
- 2 GB pamięci RAM
- System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, ChromeOS
- Aktualna wersja jednej z wybranych przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera
- Połączenie internetowe o prędkości nie mniejszej niż: 2048 kbps (2 Mbps). Prędkość połączenia można zweryfikować pod adresem: https://www.speedtest.pl/
Cel szkolenia, wymagania wstępne i organizacja procesu dydaktycznego:
Celem szkolenia jest poszerzenie kwalifikacji zawodowych w zagadnieniach objętych tematyką szkolenia. Słuchaczami szkolenia mogą być osoby posiadające co najmniej wykształcenie średnie, uznające potrzebę ustawicznego doskonalenia zawodowego przez cały okres pracy zawodowej oraz rozumiejące istotę i znaczenie przestrzegania norm i zasad etycznych w pracy.
Czas trwania szkolenia wynosi 8 godzin lekcyjnych.
Rozpoczęcie: godzina 9:00
Treści kształcenia:
- PIT kasowy od 2025 (Nowość!)
- przedsiębiorcy, którzy mogą stosować kasowy PIT,
- działalność podatników jako wspólników spółek osobowych a PIT kasowy,
- próg kwotowy przy możliwości korzystania z PIT kasowego,
- ewidencja podatkowa a możliwość korzystania z PIT kasowego,
- warunki formalne wyboru PIT kasowego,
- zasady rozpoznawania przychodu podatkowego przez przedsiębiorców – zasady podstawowe w porównaniu do przychodu w ramach PIT kasowego,
- moment graniczny rozpoznawania przychodu,
- przedpłaty, zaliczki a PIT kasowy,
- likwidacja działalności gospodarczej a PIT kasowy,
- wyłączenia stosowania PIT kasowego (TP, transakcje rajowe, dotyczące środków trwałych i inne),
- Pit kasowy a koszty podatkowe przedsiębiorcy (podział kosztów podatkowych, amortyzacja),
- ewidencja jako dodatkowy obowiązek w ramach PIT kasowego,
- relacje pomiędzy kasowym PIT a ulgą na złe długi,
- relacja pomiędzy kasowym PIT a składką zdrowotną,
- przepisy przejściowe (m.in. sprzedaż, zaliczki w 2024 zapłata w 2025r, faktura zakupowa z 2024r. a zapłata w 2025r,),
- czasookres korzystania z metody kasowej; rezygnacja.
- Składka zdrowotna przedsiębiorcy w 2025r. oraz wakacje składkowe
- wysokość składek zdrowotnych w 2025 r. dla przedsiębiorców opodatkowanych skalą podatkową, podatkiem liniowym, ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych, kartą podatkową,
- zapłacone przez przedsiębiorców składki zdrowotne a wysokość podatku dochodowego od osób fizycznych (odliczenie od dochodu, zaliczenie w koszty, odliczenie od podatku/przychodu),
- wakacje składkowe przedsiębiorców w 2025r. (zakres podmiotowy, wyłączenia),
- warunki brzegowe do spełnienia w celu skorzystania z wakacji składkowych,
- zakres przedmiotowy wakacji składkowych,
- ograniczenia czasowe korzystania w wakacji składkowych,
- składki na ubezpieczenia społeczne przedsiębiorców a podatek dochodowy,
- skorzystanie z wakacji składkowych a podatek dochodowy.
- Inne wybrane zagadnienia:
- zwolnienia z opodatkowania PIT możliwe do zastosowania przez przedsiębiorców (ulga dla seniora, ulga dla rodziny 4+ i inne),
- formy opodatkowania przedsiębiorców (podobieństwa i różnice, plusy i minusy każdej z możliwych form, wyłączenia i obostrzenia),
- podróże przedsiębiorców (ponoszone wydatki z tego tytułu czy będą kup, diety z tytułu podróży przedsiębiorców),
- wykorzystywanie kwoty wolnej od podatku w zależności od źródła przychodów,
- zwolnienie z opodatkowania przychodów przedsiębiorców a koszty uzyskania przychodów,
- rzeczy wykupione z leasingu a przychód z działalności gospodarczej,
- ustalenie wartości początkowej środków trwałych nabytych pierwotnie do majątku prywatnego,
- definicja używanych środków trwałych,
- wynajem prywatnych/firmowych składników majątku – ryczałt czy też przychód w ramach działalności gospodarczej,
- praca na czarno - sankcje podatkowe i ZUS dla podatnika i przedsiębiorcy/pracodawcy,
- danina solidarnościowa,
- inne zagadnienia.
- Pytania uczestników.
Metody pracy:
Proces kształcenia na szkoleniu oparty jest o:
- zajęcia wykładowo-seminaryjne z ćwiczeniami praktycznymi (studia przypadków i ich analiza),
- stosowanie nowatorskich metod i technik nauczania, skoncentrowanych na kształtowaniu praktycznych umiejętności rozwiązywania problemów,
- naukę własną słuchacza.
Efekty kształcenia:
Wiedza: Pozyskanie i doskonalenie wiedzy w zakresie objętym programem kursu
Umiejętności: Kształtowanie umiejętności czytania tekstu prawnego ze zrozumieniem
Kompetencje społeczne: Wykonywanie pracy zgodnie z zasadami etyki zawodowej
Informacje o kadrze:
Aleksander Gniłka - Doradca podatkowy, wspólnik, założyciel i Prezes zarządu Tax Support Center Sp. z o.o., absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Posiada wieloletnie doświadczenie w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego.
Specjalizuje się w zagadnieniach podatków dochodowych od osób prawnych i fizycznych, ubezpieczeń społecznych i problematyce cen transferowych. Wcześniej pracownik międzynarodowej firmy doradczej Rödl & Partner oraz szef działu podatku dochodowego od osób prawnych w Tax Advisors Group Sp. z o.o. Autor kilkudziesięciu publikacji z tematyki prawa podatkowego (Grupa wydawnicza Infor, Wydawnictwo Presscom, Rzeczpospolita) oraz autor i współautor kilku pozycji książkowych. Wykładowca na studiach podyplomowych. „Doradca Podatkowy” w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu oraz „Kadry i Płace” na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Prowadzi szkolenia m.in. dla BDO, Oddziałów Stowarzyszenia Księgowych w Polsce, Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego, Krajowej Izby Podatkowej.
Opłata:
- 430 zł od osoby
Informacje dotyczące udziału w szkoleniu:
- Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest pisemne zgłoszenie (przycisk ZAPISZ SIĘ) oraz dokonanie wpłaty najpóźniej na 3 dni przed terminem szkolenia.
- Należność za udział w szkoleniu prosimy wpłacać na rachunek bankowy Oddziału Okręgowego SKwP w Gdańsku PKO BP Gdańsk 29 1020 1811 0000 0002 0014 2349
- Rezygnacja za udział w szkoleniu wymagana bezwzględna forma pisemna za pośrednictwem poczty mailowej najpóźniej na 3 dni przed szkoleniem.
- Wymagania techniczne: komputer z kamerą i głośnikiem, dostęp do Internetu ( przeglądarka Chrome lub Edge)
- Realizacja szkolenia jest uzależniona od zainteresowania powyższą tematyką.
Szkolenie współorganizowane z Odziałem Okręgowym w Krakowie.