Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem internetu przy użyciu portalu clickmeeting.pl
WYMAGANIA SPRZĘTOWE
Uczestnik powinien dysponować komputerem lub urządzeniem mobilnym, z dostępem do Internetu (przeglądarka Google Chrome lub Firefox).
Organizacja
Czas trwania: 6 godziny dydaktycznych
Prowadzący:
Doradca podatkowy, adwokat Hubert Grzyb - założyciel kancelarii „HGtax” specjalizującej się w doradztwie podatkowym dla biznesu. Ekspert w zakresie podatku od towarów i usług (VAT). Doradzał w skomplikowanych projektach dotyczących podatku VAT na rzecz polskich oraz zagranicznych firm. Doświadczony wykładowca, głównie w tematyce podatku od towarów i usług. Przeprowadził ok. 500 szkoleń, w tym m. in. dla pracowników organów podatkowych, doradców podatkowych oraz biegłych rewidentów. Autor publikacji z zakresu podatku VAT oraz podatków dochodowych.
W ramach szkolenia zapewniamy:
- autorskie materiały szkoleniowe,
- zaświadczenie o ukończeniu.
Ważne
Rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić w formie pisemnej najpóźniej na 3 dni przed rozpoczęciem szkolenia. Rezygnacja w terminie późniejszym wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów szkolenia. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z konieczności dokonania opłaty za zgłoszony udział.
CEL SZKOLENIA
Szkolenie ma na celu przygotowanie uczestników do prawidłowego sporządzania nowego pliku JPK VAT. Zmiany w pliku JPK VAT są znaczące. Firmy będą podawać więcej danych, np. jaki towar/usługa jest sprzedawana oraz czy nabywca jest podmiotem powiązanym. Powyższe to tylko przykład, ponieważ oznaczeń jest dużo więcej. Zmiany wchodzą w życie 1 kwietnia 2020 r. (zasadniczo duzi przedsiębiorcy) oraz 1 lipca 2020 r. (pozostali podatnicy).
Nowy plik JPK VAT to duże wyzwanie dla wszystkich, ale przede wszystkim dla biur rachunkowych, które w szczególności potrzebować będą wsparcia przy tworzeniu i wysyłce nowego pliku JPK VAT.
Szkolenie wychodzi naprzeciw potrzebom księgowych, którzy samodzielnie będą musieli zidentyfikować jakie oznaczenie wymagane jest dla danej transakcji. Korzyścią płynącą z zajęć jest to, że uczestnik uzyskuje wymaganą wiedzę, w jaki przygotować rejestr VAT i plik JPK VAT by był zgodny z nowymi przepisami.
PROGRAM SZKOLENIA
1. Porównanie ogólnych zasad raportowania przed i po nowelizacji.
2. Elementy nowego pliku JPK VAT. Na czym polega połączenie pliku JPK VAT z deklaracją VAT?
3. Kto raportuje według nowych zasad od 1 kwietnia 2020 r.?
4. Kto raportuje według nowych zasad od 1 lipca 2020 r.?
5. Jakie nowe dane należy podawać dla poszczególnych transakcji?
6. Wymóg oznaczania jaki towar/usług jest przedmiotem sprzedaży.
7. Co kryje się pod oznaczeniami GTU od 01 do 13?
8. Kiedy oznaczyć transakcję dodatkowymi znacznikami literowymi?
9. Wyjaśnienie znaczników literowych: SW, EE, TP, TT_WNT, TT_D, MR_T, MR_UZ, I_42, I_63, B_SPV, B_SPV_dostawa, B_MPV_prowizja,
10. JPK VAT a obowiązkowy mechanizm podzielonej płatności. Kiedy w JPK VAT oznaczyć transakcję symbolem „MPP”?
11. Wymóg księgowania transakcji konkretnym dowodem sprzedaży lub dowodem nabycia.
12. Wyjaśnienie oznaczeń RO, WEW, FP, VAT_RR, MK.
13. Zmiana zasad prezentowania faktur do paragonów dla osób fizycznych.
14. Uszczegółowienie i nowe dane dla procedury VAT marża.
15. Transakcje z podmiotami powiązanymi.
16. Sprzedaż na rzecz pracowników.
17. Czego biuro rachunkowego powinno żądać od Klienta, by uprościć sobie pracę?
18. Konsekwencje błędnego przygotowania pliku JPK VAT.
a) Wprowadzenie ustawowego terminu na skorygowanie pliku JPK VAT.
b) Autokorekta JPK VAT.
c) Korekta JPK VAT na skutek wezwania z urzędu skarbowego.
d) Zasady nakładania kary pieniężnej w wysokości 500 zł.
e) Odpowiedzialność karnoskarbowa za nierzetelny plik JPK VAT.