Miejsce:
online
Termin rozpoczęcia:
11.09.2020
Typ:
Szkolenie
Tryb:
piątek
Opłata:
240,- zł od osoby
228,- złCena po zniżce dla Członków
216,- złCena po zniżce na szkolenie dla kursantów i byłych kursantów, wykupujących szkolenie, w trakcie kursu długiego oraz w ciągu 1 roku od jego ukończenia
204,- złCena po zniżce na szkolenie dla kursantów i byłych kursantów, wykupujących szkolenie, w trakcie kursu długiego oraz w ciągu 1 roku od jego ukończenia i jednocześnie będących członkiem Stowarzyszenia Księgowych w Polsce Oddziału Okręgowego w Gdańsku

Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem internetu przy użyciu portalu clickmeeting.pl

WYMAGANIA SPRZĘTOWE

Uczestnik powinien dysponować komputerem lub urządzeniem mobilnym, z dostępem do Internetu (przeglądarka Google Chrome lub Firefox).

Organizacja

Czas trwania szkolenia wynosi 6 godzin lekcyjnych.

Rozpoczęcie: godzina 09.00 

 

Prowadzący:

Adwokat, Doradca Podatkowy Marcin Górski – specjalista w zakresie podatków, w tym podatku od towarów i usług oraz zasad fakturowania, wykładowca, autor publikacji.

W ramach szkolenia zapewniamy:

  • autorskie materiały szkoleniowe w formie elektronicznej,
  • zaświadczenie o ukończeniu.

Należność prosimy kierować na nasze konto w PKO BP Gdańsk 29 1020 1811 0000 0002 0014 2349

Ważne

Rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić w formie pisemnej najpóźniej na 3 dni przed rozpoczęciem szkolenia. Rezygnacja w terminie późniejszym wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów szkolenia. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z konieczności dokonania opłaty za zgłoszony udział.

Cel szkolenia:

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z nową strukturą logiczną dla potrzeb VAT, która wchodzi w życie dnia 1 października 2020 r.  Jest to rewolucja w zakresie obowiązków informacyjnych dla potrzeb VAT.  Nowa struktura logiczna zakłada raportowanie deklaracji oraz ewidencji w jednym dokumencie.  Poza tym, problematyczne może być oznaczanie wybranych operacji kodem cyfrowym (GTU) oraz kodem literowym.  Podczas szkolenia uczestnicy zapoznają się z całokształtem nowej struktury logicznej przy uwzględnieniu wskazówek Ministra Finansów zawartych w broszurze informacyjnej oraz w pytaniach i odpowiedziach Ministra Finansów.

Program:

1. Istota JPK_VDEK
a) JPK_VDEK jako dowód w kontroli podatkowej albo postępowaniu podatkowym.
b) JPK_VDEK a pozostałe struktury logiczne JPK.
c) Ewidencja i deklaracja w jednym dokumencie.
d) Rodzaje pól. Pola obligatoryjne. Pola opcjonalne. Pola fakultatywne.
e) Nowe zasady korygowania błędów. Korygowanie błędów w części ewidencyjnej. Korygowanie błędów w części deklaracyjnej.
f) Odpowiedzialność. Odpowiedzialność podatkowa. Odpowiedzialność karno – skarbowa.
g) Zakres czasowy zastosowania. Jak korygować stare JPK.

2. Nagłówek oraz oznaczenie podmiotu.
a) Kod formularza oraz wariant formularza. Kod formularza oraz wariant formularza JPK a Kod formularza oraz wariant formularza deklaracji.
b) Cel złożenia. Prezentacja JPK_VDEK składanego po raz pierwszy. Prezentacja korekty JPK_VDEK.
c) Prezentacja podmiotu. Osoby fizyczne. Pozostałe podmioty.

3. Część ewidencyjna.
a) Oznaczenie kontrahenta. Transakcje krajowe. Transakcje wewnątrzwspólnotowe. Transakcje z państwami trzecimi.
b) Typ dokumentu. Jak prezentować faktury VAT. Kiedy RO ? Kiedy WEW ? Kiedy FP ?
c) Typ dokumentu w przypadku sprzedaży na rzecz konsumentów. Typ dokumentów w przypadku sprzedaży na rzecz przedsiębiorców. Raport okresowy a faktura paragonowa. Zagadnienie paragonów fiskalnych traktowanych jak faktura uproszczona.
d) Typ dokumentu w przypadku transakcji międzynarodowych. Odwrotne obciążenie w transakcjach międzynarodowych. Kiedy faktura ? Kiedy dokument wewnętrzny ?
e) Typ dokumentu w przypadku korekty podstawy opodatkowania oraz podatku należnego. Jak prezentować fakturę korygującą ? Ulga na złe długi.
f) Oznaczenie kodami cyfrowymi oraz kodami literowymi wybranych transakcji. Sprzedaż dokumentowana fakturą a kody cyfrowe oraz kody literowe. Sprzedaż dokumentowana pozostałymi dokumentami a kody cyfrowe oraz kody literowe.
g) Wybrane dylematy związane ze stosowaniem kodów cyfrowych oraz literowych. Czy usługa gastronomiczna w ramach, której dochodzi do dostawy napojów alkoholowych powinna być oznaczona GTU_1 ? Jakie GTU dla dostawy folii typu stretch ? Czy GTU_10 dla usług budowlanych ? Jak definiować usługi niematerialne dla GTU_12 ? Czy GTU_13 dla dostawy towaru z transportem ? Czy kod MPP dla fakultatywnego MPP ?
h) Jak prezentować stare odwrotne obciążenie w obrocie krajowym ?
i) Typ dokumentu w przypadku strony zakupowej. Jak prezentować zakupy dokumentowane fakturą VAT ? Kiedy MK ? Kiedy VAT RR ? Kiedy WEW ?
j) Jak prezentować zakupy z zagranicy ? Kiedy faktura ? Kiedy WEW ?
k) Jak prezentować korektę zakupów ? Faktura korygująca. Ulga na złe długi. Preproporcja oraz proporcja.
l) Oznaczenie kodami literowymi poszczególnych zakupów. Kiedy MPP ? Kiedy IMP.
m) VAT marża od strony sprzedażowej oraz zakupowej. Marża ujemna.

4. Część deklaracyjna.
a) Prezentacja poszczególnych operacji gospodarczych. Jak prezentować stare odwrotne obciążenie w obrocie krajowym ?
b) Zaliczenie nadwyżki podatku naliczonego nad podatkiem należnym na poczet przyszłych zobowiązań podatkowych.
c) Uzasadnienie przyczyn korekty jako pole fakultatywne.

5. Pozostałe zagadnienia. Pytania i odpowiedzi.

ul. Jaśkowa Dolina 93
80-286 Gdańsk

tel.Dział Szkoleń – 607 887 621, 607 710 213, 601 350 535
tel.Dział Członkowski – 693 454 290, 58 341 25 30
tel.Księgowość – 603 112 916

biuro@gdansk.skwp.pl

PKO BP Gdańsk29 1020 1811 0000 0002 0014 2349

NIP: 5260307956

KRS: 0000101063