Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem internetu przy użyciu portalu clickmeeting.pl
WYMAGANIA SPRZĘTOWE
Uczestnik powinien dysponować komputerem lub urządzeniem mobilnym, z dostępem do Internetu (przeglądarka Google Chrome lub Firefox).
CEL SZKOLENIA
Szkolenie ma na celu pozyskanie przez uczestników wiedzy na temat zmian w obszarze prawa podatkowego oraz rachunkowości wynikających ze specustawy – tzw. tarczy antykryzysowej. Ponadto, celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z uprawnieniami z jakich mogą skorzystać w związku z negatywnymi skutkami epidemii koronawirusa.
FORMUŁA SZKOLENIA
Szkolenie prowadzone jest w formule on-line, tj. szkolenie transmitowane jest „na żywo” zaproszonym uczestnikom. Na dwa dni przed szkoleniem uczestnik otrzymuje na podany adres e-mail zaproszenie (link) do wydarzenia. Kilkanaście minut przed rozpoczęciem szkolenia uczestnik – za pomocą otrzymanego zaproszenia – loguje się do platformy wykorzystywanej do przeprowadzenia szkolenia. O wyznaczonej godzinie rozpoczyna się transmisja.
Uczestnik może zadawać pytania poprzez okno czatu. Odpowiedzi na pytania będą udzielane w ostatniej sesji szkolenia, po zakończeniu części wykładowej. W miarę możliwości prowadzący będzie odpowiadał na pytania także na bieżąco podczas omawiania danego zagadnienia. Uczestnicy wraz zaproszeniem na szkolenie otrzymają materiały w wersji elektronicznej. Materiały te będą także wyświetlane przez prowadzącego podczas szkolenia.
Ważne
Rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić w formie pisemnej najpóźniej na 3 dni przed rozpoczęciem szkolenia. Rezygnacja w terminie późniejszym wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów szkolenia. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z konieczności dokonania opłaty za zgłoszony udział.
PROWADZĄCY
Doradca podatkowy, adwokat Hubert Grzyb - założyciel kancelarii „HGtax” specjalizującej się w doradztwie podatkowym dla biznesu. Ekspert w zakresie podatku od towarów i usług (VAT). Doradzał w skomplikowanych projektach dotyczących podatku VAT na rzecz polskich oraz zagranicznych firm. Doświadczony wykładowca, głównie w tematyce podatku od towarów i usług. Przeprowadził ok. 500 szkoleń, w tym m. in. dla pracowników organów podatkowych, doradców podatkowych oraz biegłych rewidentów. Autor publikacji z zakresu podatku VAT oraz podatków dochodowych.
HARMONOGRAM SZKOLENIA:
8.30 – 9.00 – logowanie się do transmisji
9.00 – 10.30 – zajęcia
10.30 – 10.45 – przerwa 15 min.
10.45 – 12.15 - zajęcia
12.15- 12.35 - przerwa 20 min.
12.35 – 14.00 – zajęcia / odpowiedzi na pytania
PROGRAM SZKOLENIA
1. Koszty prowadzonej działalności – różne formy dofinansowania.
a) Świadczenie postojowe.
b) Bezzwrotna pożyczka do 5.000 zł.
c) Zwolnienie ze składek ZUS dla płatników.
d) Zwolnienie ze składek ZUS dla samozatrudnionych.
e) Dofinansowanie dla samozatrudnionych z powiatowych urzędów pracy.
2. Dofinansowanie do kosztów zatrudnienia.
a) Dofinansowanie z wojewódzkiego urzędu pracy (FGŚP).
b) Dofinansowanie z powiatowego urzędu pracy.
3. Tarcza finansowa.
a) Subwencje dla przedsiębiorców.
b) Jaką kwotę można uzyskać?
c) Jaka kwota może być bezzwrotna?
d) Warunki uzyskania subwencji.
4. Podatki dochodowe (CIT/PIT)
a) Wsteczne skorzystanie ze straty osiągniętej w 2020 r.
b) Wydłużenie płatnikom terminu na wpłatę zaliczek na PIT.
c) Zwolnienie z PIT dla świadczeń postojowych.
d) Umorzenie pożyczki i zwolnienie z ZUS – skutki w PIT.
e) Odroczenie terminu spłaty zaliczek na podatek dochodowy od osób prawnych (CIT) oraz podatek dochodowy od osób fizycznych (PIT).
a) Neutralizacja skutków ulgi na złe długi w razie braku uregulowania zobowiązania w terminie.
f) Prawo do rezygnacji z zaliczek uproszczonych.
g) Wydłużenie terminu na obowiązki w zakresie cen transferowych
h) Odliczenia od dochodu darowizn związanych z przeciwdziałaniem COVID-19.
i) Zwolnienia od podatku dla pomocy uzyskanej w związku z epidemią.
j) Przedłużenie terminu zapłaty podatku od przychodów z budynków.
5. Pozostałe ułatwienia w obszarze podatków i rachunkowości.
a) Wydłużenie terminu na sporządzenie, zatwierdzenie oraz udostępnienie sprawozdania finansowego.
b) Wydłużenie terminu na zgłoszenie beneficjentów rzeczywistych do CRBR.
c) Zwolnienie z PCC dla niektórych pożyczek udzielanych przedsiębiorcom.
d) Odsunięcie w czasie nowego pliku JPK VAT.
e) Odsunięcie w czasie matrycy stawek VAT.
f) Stawka VAT 0 % na dokonane darowizny.
g) Ułatwienia w podatku od nieruchomości.
h) Odroczenia w podatku od sprzedaży detalicznej.
6. Korzystne zmiany w Ordynacji podatkowej.
a) Brak opłaty prolongacyjnej.
b) Zawieszenie postępowań i kontroli podatkowych.
c) Wydłużenie terminu na zawiadomienie o przelewie na rachunek spoza białej listy VAT.
d) Zawieszenie terminów raportowania MDR.
e) Wydłużenie terminów na wydanie interpretacji indywidualnych.