Miejsce:
online
Termin rozpoczęcia:
10.05.2022
Godzina rozpoczęcia kursu:
09:00
Typ:
Szkolenie
Tryb:
wtorek
Opłata:
300,- zł od osoby
285,- zł Cena po zniżce dla Członków
270,- zł Cena po zniżce na szkolenie dla kursantów i byłych kursantów, wykupujących szkolenie, w trakcie kursu długiego oraz w ciągu 1 roku od jego ukończenia
255,- zł Cena po zniżce na szkolenie dla kursantów i byłych kursantów, wykupujących szkolenie, w trakcie kursu długiego oraz w ciągu 1 roku od jego ukończenia i jednocześnie będących członkiem Stowarzyszenia Księgowych w Polsce Oddziału Okręgowego w Gdańsk

Planowany termin szkolenia: 10 maja 2022 r., godz. 9.00 - 14.00

Wykładowca:
Dariusz Polakowski- absolwent Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, podyplomowych studiów na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu oraz Uniwersytecie Warszawskim. Wieloletni pracownik organów podatkowych. W okresie pracy w Izbie Skarbowej we Wrocławiu trener Ministra Finansów z zakresu podatku VAT, integracji europejskiej, komunikacji oraz zarządzania zasobami ludzkimi w administracji. Przeprowadził ponad 2 tysiące szkoleń i wykładów z zakresu podatku od towarów i usług, których uczestnikami byli pracownicy organów podatkowych,  doradcy podatkowi, pracownicy pionów ekonomiczno – księgowych podmiotów prowadzących działalność gospodarczą oraz jednostek samorządu terytorialnego. Autor lub współautor publikacji związanych z problematyką podatku VAT. Jest osobą wysoce komunikatywną o ogromnym doświadczeniu i nie kwestionowanej wiedzy.

PROGRAM:
1) Odpowiedzialność karna i karnoskarbowa z tytułu wystawienia lub posłużenia się wadliwą lub nierzetelną fakturą
a) Kodeks karny – jakie nieprawidłowości związane z wystawionymi fakturami są penalizowane, kto ponosi konsekwencje karne i finansowe, w jakich przypadkach można uniknąć odpowiedzialności lub obniżyć wysokość kary,
b) Kodeks Karny Skarbowy – różnica między fakturą nierzetelną a fakturą wadliwą, zakres odpowiedzialności dla osób wystawiających i posługujących się takimi fakturami,
2) Zasady i terminy wystawiania faktur
a) na kim spoczywa obowiązek wystawienia faktury i w jakich sytuacjach,
b) faktura wystawiana przez nabywcę (samofakturowanie),
c) w jakich sytuacjach czynność dokumentowana jest fakturą, a w jakich notą księgową,
d)„pusta faktura” i jej skutki, sytuacje w jakich dopuszcza się „anulowanie” faktury,
e) faktury „VAT-RR”, faktury metoda kasowa, system marży
f)„refakturowanie”, (data sprzedaży, data powstania obowiązku podatkowego i data wystawienia refaktury, refakturowanie świadczeń złożonych np. media przy wynajmie, leasingu, stawki podatkowe),
g)faktury dokumentujące otrzymanie zaliczki, zadatku, przedpłaty,
h) dokumentowanie importu usług, zakupu towarów gdzie podatnikiem jest nabywca oraz WNT
i) elementy jakie winna zawierać faktura
j) terminy wystawiania faktur, (zasady ogólne, sprzedaż wydawnictw, usługi drukowania wydawnictw, usługi budowlane, usługi najmu, dzierżawy, leasingu, dostawa „mediów”,
k) sposoby i terminy korygowania wystawionych faktur,
l) faktura korygująca a nota korygująca, zbiorcza faktura korygująca, faktury zwiększające i obniżające podstawę opodatkowania,
ł) duplikat faktury, faktury do paragonów, dokumenty uznawane za faktury,
m) faktury wystawiane w walucie obcej – zasady stosowania kursów walut,
n) różnica między „anulowaniem „ dokumentu a jego korektą do „zera”.
3) Faktura ustrukturyzowana
a) definicja faktury ustrukturyzowanej,
b) moment wystawienia i otrzymania faktury,
c)  wystawianie faktur w KSeF w ramach stosowanych dotychczas sposobów fakturowania,
d) upoważnienia dla osób upoważnionych do wystawiania i otrzymywania faktur, oraz obowiązek przekazania informacji o tych osobach organom podatkowym,
e) kontrola i archiwizacja dokumentów w systemie KSeF.
f)  faktury korygujące, duplikaty,
4)  Data wystawienia faktury a data powstania obowiązku podatkowego
a)  określenie daty powstania obowiązku podatkowego,
b) co oznacza pojęcie data wykonania usługi lub wydania towaru,
c) data wystawienia faktury a data powstania obowiązku podatkowego,
d) w jakich sytuacjach wystawienie faktury oznacza obowiązek zapłaty podatku VAT,
5) Faktura jako źródło podatku naliczonego
a) terminy w jakich przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego,
b) błędy na fakturach a prawo do odliczenia podatku VAT,
c) w jakich sytuacjach nabywca jest zobowiązany do skorygowania kwoty odliczonego podatku naliczonego,
d) przypadki, w jakich nie przysługuje prawo do odliczenia VAT,
6) Ulga na złe długi ( stan po zmianach od 01.10.2021r.), sprzedaż nieruchomości:
a)  termin w jakim sprzedający uprawdopodabnia nieściągalność wierzytelności,
b)  warunki korzystania z ulgi na złe długi,
c)  obowiązki nabywcy,
d) ulga na złe długi a termin płatności,
e) wyroki TSUE w sprawie warunków umożliwiających zastosowanie ulgi,
f)   zmiany obowiązujące od 01.10.2021r.
g)  wyrok TSUE w zakresie pierwszego zasiedlenia,
7)  Dyskusja – pytania słuchaczy.

W ramach szkolenia zapewniamy:
- udział w szkoleniu, możliwość zadawania pytań,
- materiały szkoleniowe w formie elektronicznej (plik pdf),
- zaświadczenie o uczestnictwie w szkoleniu.

Informacje dotyczące udziału w szkoleniu:
- Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest pisemne zgłoszenie (przycisk ZAPISZ SIĘ) oraz dokonanie wpłaty najpóźniej na 3 dni przed terminem szkolenia.
- Należność za udział w szkoleniu prosimy wpłacać na rachunek bankowy Oddziału Okręgowego SKwP w Gdańsku PKO BP Gdańsk 29 1020 1811 0000 0002 0014 2349
- Rezygnacja za udział w szkoleniu wymagana bezwzględna forma pisemna za pośrednictwem poczty mailowej najpóźniej na 3 dni przed szkoleniem.
- Szkolenie odbędzie przy użyciu platformy do zdalnego prowadzenia zajęć Microsoft TEAMS
- Wymagania techniczne: komputer z kamerą i głośnikiem, dostęp do Internetu ( przeglądarka Chrome lub Edge)
- Realizacja szkolenia jest uzależniona od zainteresowania powyższą tematyką.

OPŁATA:

  • 300,00 zł  od osoby

Cena obejmuje:

  • wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
  • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
ul. Jaśkowa Dolina 93
80-286 Gdańsk

tel. Dział Szkoleń – 607 887 621, 607 710 213
tel. Dział Członkowski – 693 454 290, 601 350 535, 58 341 25 30
tel. Księgowość – 603 112 916

biuro@gdansk.skwp.pl

PKO BP Gdańsk 29 1020 1811 0000 0002 0014 2349

NIP: 5260307956

KRS: 0000101063